ESG
Tvarumo rodiklių atskleidimas jau greitai taps privalomu visiems – vienas organizacijas įpareigos Europos Komisijos direktyvos ir vietiniai teisės aktai, kiti susidurs su investuotojų spaudimu.
Dauguma suskubs pasinaudoti tvarumo temos vertėmis – pasiekti finansavimą geresnėmis sąlygomis ar išnaudoti šią galimybę reputacijai auginti. Sutrumpintai ESG* vadinamoje temoje slypi didelė galimybė sukurti atsparesnį verslą.
* – ESG – Environment, Social and Governance (aplinkos apsauga, socialinė atsakomybė ir valdysena).

Reguliavimas
Europos Komisija jau sutarė, jog visos Europos Sąjungoje veikiančios bendrovės nuo 2025 metų turės raportuoti ESG nefinansinius rodiklius.
Ši prievolė įsigalios netolimoje ateityje, bet ataskaitose reikės pateikti duomenis ir retrospektyviai – tarkime, 2026 m. rengiamoje ESG ataskaitoje reikėtų pateikti 2025, 2024, 2023 metų palyginamuosius duomenis. Kitaip tariant, jau šių metų rodiklius.
Didelės kotiruojamos bendrovės, dideli bankai ir didieji draudikai (daugiau nei 20 bendrovių Lietuvoje).

Bendrovės su 250+ darbuotojų ir/arba €40M apyvartos ir/arba €20M kapitalo.

Mažos ir vidutinės įmonės, kitos MVĮ savanoriškai (artėjant terminui planuojama griežtinti).

Tiesa, reguliavimas nėra vienintelis akstinas ESG temai vystytis – atskleisti nefinansinius organizacijos rodiklius kviečia ir didieji instituciniai bankai. Jau šiandien žaliuosius produktus jie siūlo palankesnėmis sąlygomis.
Vertė reputacijai
Investicijos į ESG temą yra vertingos jau šiandien – 63 % bendrovių nurodo, jog tai augina bendrovės vertę, o tam prieštarauja vos 8 % respondentų iš 2000 tyrime dalyvavusių organizacijų.
Pažengusios organizacijos vardina privalumus:
+
Lengviau pritraukti investuotojų, gauti geresnes finansavimo sąlygas
+
Konkurencinis pranašumas transformuojasi į didesnį vartotojų pasitikėjimą prekės ženklu
+
Lietuvoje atliktas reputacijos tyrimas rodo – įdirbis ESG srityje lemia aukštesnę reputaciją

Mūsų paslaugos
Analizė
Skirtingose sferose veikiantis verslas turi labai skirtingus ESG poveikius – analizė padės identifikuoti sritis, į kurias reikia susitelkti. Tai pagrindas teisingoms investicijoms ateityje.
Strategija
Gera ESG strategija atveria galimybes, o ne kuria draudimus veikti. Strategija tai bendrovės komandos susitarimas, kaip mažinti poveikį ir tuo pačiu kurti naujas galimybes.
Rodikliai
Suskaičiuosime CO2 emisijas, kitus aktualius rodiklius. Paruošime ESG ataskaitą pagal tarptautinius standartus. Lydėsime siekiant vertingų standartų ar aktualių reitingų.
Reputacija
Žingsnius ESG temoje paversime jūsų klientams ir suinteresuotoms šalimis suprantama kalba visose komunikacijos disciplinose. „Fabula“ yra pirmaujanti Lietuvos komunikacijos paslaugų agentūra.